۰

امکان اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی در تایزن توسط سامسونگ

بازدید 4196

Tizen

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت یک اکوسیستم مربوط به تعداد، کیفیت و تنوع اپلیکیشن‌های تحت آن است. تایزن سیستم‌عامل نوپایی است که سامسونگ و اینتل بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران آن هستند و حساب ویژه‌ای را روی آینده آن باز کرده‌اند. ظاهرا سامسونگ در تلاش است تا امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را در تایزن میسر کند تا مشکل کمبود اپلیکیشن در آن را رفع کند.

سامسونگ استفاده از تایزن را در ابزارهای قابل حمل خود آغاز کرده و از آن در نسل دوم ساعت هوشمند Gear 2 و دستبند ورزشی Gear Fit بهره برده است. هنوز تلفن مبتنی بر تایزن راهی بازار نشده است، اما گفته می‌شود که سامسونگ در آینده، نه‌تنها تلفن مبتنی بر این سیستم‌عامل تولید خواهد کرد، بلکه از آن در تبلت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند خود نیز بهره خواهد برد.

ظاهرا سامسونگ سعی می‌کند تا امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را در اکوسیستم تایزن میسر کند. به این ترتیب کره‌ای‌ها نیز همچون بلک‌بری قصد دارند تا بستری را فراهم کنند تا اپ‌های اندرویدی به سادگی وارد اکوسیستم تایزن شوند. سامسونگ برای انجام این کار با دو کمپانی همکاری می‌کند تا یک ماشین مجازی بسازد و از طریق آن نرم‌افزارهای اندرویدی که مبتنی بر جاوا هستند را در تایزن اجرا شوند.

در واقع سامسونگ قصد دارد در کوتاه مدت امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را با استفاده از ماشین مجازی (Virtual Machine) در تایزن میسر کند تا توسعه‌دهندگان فرصت کافی برای تولید نرم‌افزارهای سازگار با این سیستم‌عامل را تولید کنند. به این ترتیب در ماه‌های ابتدایی عرضه محصولات تایزن کاربران امکان اجرای برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را خواهند داشت و به این ترتیب شاید مشتریان بیشتری جذب محصولات مبتنی بر این سیستم‌عامل شوند.

سامسونگ قصد دارد تا از سیستم‌عامل تایزن در محصولات رده پایین بازار بهره ببرد. گفته می‌شود ابزارهای مبتنی بر این سیستم‌عامل قادر هستند با حافظه رم ۲۵۶ گیگابایت و پردازنده‌های ضعیف به خوبی کار کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.