۰

افتتاح نخستین کارخانه تولید لپ‌تاپ در ایران!

بازدید 1704

MSI-Factory-3

مجتمع تولیدی صنعتی ماتریس با حضور استاندار تهران، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیئتی از مقامات محلی همزمان با دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مجتمع تولیدی صنعتی ماتریس با حضور حسین هاشمی، استاندار تهران، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیئتی از مقامات محلی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.این مجتمع تولیدی با سرمایه‌گذاری اولیه ۲۵۰ میلیارد ریالی در فاز اول در زمینی به مساحت ۴هکتار و فضای سرپوشیده‌ای حدود ۷۰۰۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری شخصی سهامداران و بدون اخذ هیچگونه تسهیلاتی از نظام بانکی در شهرک صنعتی پرند دائر شد.
این مجتمع برای اجرای فازهای ۲ و ۳ نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است که در فاز ۲ ماشین‌های تزریق پلاستیک پیشرفته برای تولید بدنه همه محصولات و در فاز ۳ ماشین‌آلات تولید مادربرد و بردهای مدارهای پیشرفته راه‌اندازی خواهد شد که در این خطوط تولید مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و با اجرای این دو طرح ، تعداد شاغلین این مجتمع تولیدی از ۳۰۰ نفر نیروی فعلی طی دو سال آینده به حدود ۱۲۰۰ و ۲۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت که سقف سرمایه‌گذاری را به حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال خواهد رساند.
حسین هاشمی استاندار تهران ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی این واحد پیشرفته و به روز در استان تهران گفت: فعالیت واحدهایی از این دست زمینه‌ساز تأمین کامل نیاز داخلی و ورود ایران به بازار محصولات رایانه‌ای در سطح منطقه است و این طرح که با سرمایه‌گذاری مستقیم بخش خصوصی و با هدف تولیدات صادرات‌محور در ایران به مرحله اجرا درآمده که قابل تقدیر بوده و صادرات آن در آینده نزدیک به ۱۴ کشور منطقه بسیار ارزشمند است.
وی افزود: با توجه به این واقعیت که صاحبان سرمایه با روی هم گذاشتن داشته‌های خود و بدون چشم‌داشت از دولت موفق به راه‌اندازی یک واحد بزرگ و مدرن شده‌اند که برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی نیز داشته است می‌بایست موانع پیش روی این صنعت برداشته شود تا فاز ۲ و ۳ مجتمع به مرحله بهره‌برداری برسد و اشتغال بیشتری را شاهد باشیم.
دقت در طراحی ساختار تولید و به روز بودن ماشین‌آلات ماتریس هم یکی از مواردی بود که تحسین هاشمی را برانگیخت و او را که زمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بوده بر آن داشت تا این واحد را با واحدهای همگن در کشورهای صنعتی مانند آلمان و ژاپن مقایسه کند.
تولید ملزومات رایانه‌ای در زمره صنایع فوق‌پیشرفته و زیرساختی، بسترساز ورود به حوزه سخت‌افزارهای پیشرفته تلقی می‌شود و توانمندی‌های ماتریس در این حوزه تحسین بازدیدکنندگان را برانگیخته و بی‌رقیب بودن ماتریس در ایران و منطقه باعث شده این شرکت ایرانی در موقعیتی بی‌نظیر برای ورود به بازارهای فرامرزی و تأمین نیازهای منطقه‌ای قرار گیرد به طوری که بر اساس برآوردهای انجام شده این شرکت پتانسیل صادرات به کشورهای همسایه را دارد که بررسی‌های میدانی برای تحقق این هدف در دست انجام است.
ماتریس اولین واحد تولیدکننده رایانه بدون کیس و لپ‌تاپ در کشور، پس از ۲۲ سال فعالیت در حوزه بازرگانی و واردات گام به عرصه تولید نهاده و در تلاش است با رسیدن شرکت به ظرفیت حداکثری، ۷۰ % نیاز کشور را تامین نماید و با مذاکرات انجام شده امید می‌رود محصولات این شرکت به ۱۴ کشور منطقه صادر گردد که پیش‌بینی می‌شود با تحقق این هدف طی ۲ سال آینده صادرات در این حوزه به حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون دلار برسد.
در ادامه یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز واحد تولیدی ماتریس را از نظر سرعت قابل توجه در ساخت و ساز و پیاده کردن دقیق پروژه تولیدات موفق رایانه‌ای به ویژه در زمینه ساخت نوت‌بوک بی‌نظیر توصیف و سپس با اشاره به نیاز بازار کشور به این محصولات آمادگی این سازمان را برای کمک به اجرای فازهای بعدی مجتمع تولیدی ماتریس اعلام کرد.
در حالی که بازار داخلی تشنه محصولات رایانه‌ای پیشرفته است و ماتریس با ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار دستگاه انواع رایانه همراه، تبلت و رایانه‌های بدون کیس و دفتر خدمات پس از فروش گسترده در کلیه استانها می‌تواند ضمن اشتغالزایی از خروج مبلغ چشمگیری ارز از کشور جلوگیری نماید.
مدیران مجتمع تولیدی ماتریس یکی از مشکلات این صنعت را تعرفه گمرکی صفر لپ تاپ (حقوق گمرکی ۴درصد به علاوه سود گمرکی صفر درصد) می دانند و این در حالی است که در مورد محصولات تولیدی مشابه تعرفه گمرکی حداقل ۲۰درصد می‌باشد. مدیران شرکت امیدوارند متولیان و مسئولین جهت کمک به ایجاد اشتغال و جلوگیری از واردات و خروج ارز از کشور و کمک به این صنعت نوپا که برای نخستین بار در کشور احداث گردیده است در راستای سیاستهای کلی نظام چاره اندیشی کنند.
گله مندی دیگری که مدیران این مجتمع تولیدی دارند، این است که برخی توانمندی مهندسین ایرانی در حوزه سخت افزار را به سخره می‌گیرند و بعضاً اعلام می کنند که تولید یا باید با صددرصد عمق تولید باشد یا در همان ابتدا متوقف شود، لذا با سنگ اندازی‌ها و برخی لابی‌گری های گسترده سعی در دلسرد کردن مهندسین و مدیران این شرکت و مسئولین را دارند تا این صنعت نوپا را در همان ابتدا در نطفه نابود کنند. بدیهی است در صورت انجام حمایت‌های لازم توسط مسئولین این امر مشوقی خواهد شد که سایر بازرگانان نیز به سمت سرمایه گذاری در تولید محصولات حوزه فناوری اطلاعات ترغیب شوند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.