۰

تبدیل تلفن‌هوشمند ویندوزفون به اسکنر با اپلیکیشن Office Lens

بازدید 1089

Office Lens

مطمئنا تا به حال در موقعیت‌هایی بوده‌اید که نیاز مبرمی به اسکن سندی داشته‌ و به‌دلیل نبود زمان کافی یا در دسترس نبودن اسکنر، قادر به ثبت تصویری از سند مورد نظر خود نبوده‌اید. هرچند می‌توان با استفاده از دوربین تلفن‌هوشمند تصویری از مستند مورد نظر تهیه کرد، اما حاصل تصویری با وضوح کمتر و ناخوانا خواهد بود، حال مایکروسافت با سابقه‌ی در خشان در امر تولید نرم‌افزارهای تولید محتوا و ویرایش اسناد، راه‌حلی برای کاربران یافته است.

براساس اطلاعاتی که توسط فروشگاه ویندوزفون ارائه شده است، مایکروسافت با توسعه‌ی ویژگی شناسایی حروف در وان‌نوت، قابلیت اسکن اسناد را به این اپلیکیشن اضافه کرده است، یعنی می‌توان با یک تلفن‌هوشمند ویندوزفونی و استفاده از این اپلیکیشن اسناد مورد نظر خود را اسکن کرد، بدین ترتیب کاربران ویندوزفون، علاوه بر یک تلفن‌هوشمند، اسکنری را نیز به‌همراه خواهند داشت.

هنوز خبری از زمان انتشار نسخه‌ی نهایی این اپلیکیشن نیست و فقط اطلاعاتی از آن در این فروشگاه قرار گرفته است که نشان‌دهنده‌ی ظهور آن در آینده‌ای نزدیک است. تصاویر ثبت شده به موازات ثبت شدن در حافظه‌ی تلفن‌هوشمند شما در سرویس ذخیره‌ی ابری نیز ذخیره می‌گردد، سپس تصویر ذخیره شده بصورت خودکار بهبودهایی را در زمینه‌ی رنگ تصویر و قابلیت خوانایی به خود می‌بیند. پس از اعمال تغییرات توسط این اپلیکیشن، می‌توان اسناد مورد نظر را ویرایش کرده و با مواردی را در آن به جستجو پرداخت. همچنین با بهره‌گرفتن از فناوری OCR (فناوری OCR مربوط به پردازش تصاویر بوده و با استفاده از آن می‌توان متون داخل تصاویر اسکن شده را تشخیص داده و یک به یک در قالب یک متن قابل ویرایش ارائه کرد) می‌توان سایه‌های ایجاد شده را نیز برطرف کرده و متنی با زمینه‌ی سفید آماده کرد.صفحه‌ی مورد نظر اطلاعات بیشتری را از نحوه‌ی کار و قابلیت‌های آن ارائه نکرده است، هرچند شاید این اپلیکیشن برای استفاده‌ی عموم در دسترس نباشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.