۰

افزونه ای برای پنهان کردن ایمیل اصلی شما در فضای آنلاین

MaskMe
بازدید 1031

MaskMe

MaskMe

هر بار که در یک سرویس تحت وب ثبت نام می کنید یا چیزی را آنلاین می خرید٬ در حال اعتماد کردن به یک شرکت در مورد حفظ اطلاعات خصوصی تان -نظیر ایمیل٬ نام و رمز عبور٬ شماره کارت اعتباری و …- هستید. در اصل با وارد کردن آنها٬ باید این فرض را بکنید که در جایی ذخیره می شوند و در نتیجه همیشه در معرض سرقت و سوء استفاده هستند.اما با MaskMe ساخت Abine (شرکتی که افزونه های DoNotTrackMe و DeleteMe را هم در کارنامه دارد) دیگر این مشکل را نخواهید داشت. البته نسخه رایگان آن تنها امکان ماسک کردن ایمیل اصلی تان را می دهد٬ و برای استفاده از سایر مزایا باید بابت نسخه پولی خرج کنید. ولی همین یک مورد هم برای استفاده رایگان٬ بسیار خوب است.

MaskMe چیست و چطور کار می کند؟
تصور کنید که در اینترنت هستید و به مرور وب می پردازید٬ یکی از سایت ها -بنا به هر دلیلی- ایمیل شما را درخواست می کند٬ ولی شما که نمی دانید قرار است با آن چه کند! شاید آن را بفروشد یا برای تبلیغات در اختیار سایت های همکار قرار دهد. بنابراین چه بهتر که ایمیل اصلی تان را ارائه نکنید.در اینجا است که MaskMe به میدان می آید و به شما حق انتخاب می دهد. با نصب این افزونه  دفعه بعد که سایتی از شما درخواست ایمیل کرد گزینه ای اضافه بر ایمیل اصلی تان خواهید داشت و آن ایمیل ثانوی ساخت MaskMe است. آن آدرس ثانوی را به سایت مورد نظر می دهید و به این شکل ایمیل اصیل تان را از خطر حفظ می کنید.سپس ایمیل های دریافتی از آن سایت (که می توانید آنها را به ایمیل اصلی تان هم ارسال کنید) به صورت ماسک شده از راه می رسند. اگر آن سایت مزاحمتی ایجاد کرده باشد٬ می توانید ایمیل ثانوی را مسدود کنید و اگر ایمیل شما به کس دیگری فروخته شده باشد نیز دقیقا می فهمید که کدام سایت چنین کاری کرده.

چطور با MaskMe کار کنیم؟

با نصب افزونه MaskMe بر روی مرورگر آیکون آن در کنار آدرس بار نمایان می شود. با کلیک اول باید کمی صبر کنید تا نصب آن تکمیل شود. سپس وارد محیط اصلی آن یا Home می شوید. کار اصلی ما در بخش Settings (گزینه وسط نوار مشکی) افزونه است:

می توانید ایمیل اصلی (یا دوم) تان را در ردیف دوم و یک رمز اختصاصی را در ردیف سوم وارد کنید تا حسابی داخل افزونه ایجاد شود. از این به بعد وقتی وارد سایتی شوید و از شما ایمیلی بخواهد٬ با کلیک بر روی کادری که باید ایمیل را در آن وارد کرد٬ منوی کوچکی شبیه تصویر زیر نمایان می شود:

اما دیگر حق انتخاب دارید که ایمیل اصلی تان را به آن سایت بدهید٬ یا ایمیل ثانوی (ماسک) جدیدی بسازید٬ -یا حتی از ایمیل های ثانوی که قبلا ساخته شده اند استفاده کنید.در پایین بخش Settings گزینه های دیگری هم برای تنظیم کردن هست که خودتان از پس تنظیم آنها منطبق بر سلیقه و نیازهای تان بر می آیید.با این افزونه٬ ماسک کردن ایمیل و نیز ساختن کلمات عبور امن رایگان است. شما می توانید تنها از افزونه بهره برده یا از گزینه سرویس آنلاین MaskMe  هم استفاده کنید که اطلاعات شما را با فضای ابری همگام نگه می دارددر حال حاضر MaskMe تنها برای کروم و فایرفاکس در دسترس است ولی قرار شده نسخه مخصوص اینترنت اکسپلورر و سافاری هم به زودی ارائه شود. نسخه مخصوص اندروید و آی او اس نیز وجود دارد ولی فقط با اشتراک ماهانه ۵ دلار قابل فعال سازی است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.