شنبه، ۰۸ تیر ۹۲ - ۰۴:۰۰

گروه آیسا

شرکت  پویاسازان

نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ برای علاقه‌مندان خودروهای آلفارومئو میعادگاهی بود که بتوانند بار دیگر حاصل هنرنمایی ایتالیایی‌ها را در جولیتای جدید ببینند. آلفا رومئو جولیتا ۲۰۱۴ با این امید پا به این نمایشگاه گذاشته بود که بتواند بار دیگر زیبایی‌ها و توانایی‌های خود را در یک هاچ‌بک ایتالیایی به رخ بکشد.شاید در نگاه اول نکته قابل توجهی در مدل جدید دیده نشود ولی وقتی یک بار دیگر با دقت و نزدیک‌تر نگاه کنید، می‌توانید حجم زیادی از تغییرات را در مدل جدید جولیتا ببینید که نهایتاً شخصیتی از یک هاچ‌بک ایتالیایی اصیل را به شما تقدیم می‌کند و گویی یک کارمند توانسته چند پله ترفیع گرفته باشد!شاید بزرگ‌ترین تغییر در جولیتا ۲۰۱۴ مربوط به پیشرانه جدید آن باشد که به جرگه فهرست موتورهای موجود برای جولیتا پیوسته است.

اضافه شدن انتخاب رنگ‌های جدید برای خودرو، ارتقا طراحی و تجهیزات داخلی و انتخاب چرخ‌ها در سه سایز مختلف باعث شده است تا با یکی از شگفتی‌های دوست‌داشتنی روبرو باشید.اگر سعی می‌کنید به دنبال تغییرات انقلابی در جولیتا ۲۰۱۴ باشید، باید بگوییم متاسفانه شانس با شما یار نخواهد بود. در واقع، در این هاچ‌بک ایتالیایی که در تریم‌های متنوع تولید می‌شود، تنها شاهد دستکاری‌های کوچکی در این مدل هستیم و اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم می‌توانیم بگوییم نکات ظریفی وجود دارد که اگر خیلی دقیق نگاه کنیم می‌توان آن‌ها را به عنوان پیشرفت‌های اساسی برای هاچ‌بک خود در نظر بگیریم.

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

طراحی خارجی

جولیتا همچنان ظاهر خاص و دوست داشتنی خود را حفظ کرده است. طراحی ایتالیایی و اسپرت این خودرو، بسیار دل‌نشین‌تر از خودروهایی است که روز به روز شبیه همدیگر می‌شوند. بنابراین می‌تواند خیالتان از این جهت که ماشین شما با خودروی دیگری اشتباه گرفته نمی‌شود، راحت باشد. همچنین در این مدل امکان انتخاب سه رنگ از بین Moonlight Pearl، Anodizzato Blue و Bronze وجود دارد. جلوپنجره خودرو نیز جدید است و لبه‌های مثلثی شکل آن نسبت به مدل‌های قبلی کمی تیزتر شده و وقتی با قاب کرومی چراغ‌های مه‌شکن ترکیب می‌شود، می‌تواند نقطه عطفی در طراحی جدید این خودرو باشد.

چراغ‌های جلو از فناوری LED بهره می‌برند و تغییرات جدید صورت گرفته در این قسمت نشان از گام بلند آلفا برای استفاده از فناوری‌های پیشرفته دارد. چراغ‌های عقب نیز از فناوری LED استفاده می‌کنند و با وجود اینکه به نظر می‌رسد سبک طراحی جدیدی را به خود دیده‌اند ولی کمی محافظه‌کارانه به چشم می‌آیند.

جالب است بدانید شما می‌توانید چرخ‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچی را برای جولیتای خود سفارش دهید که هرکدام از آن‌ها می‌تواند به بهبود چهره نیم‌رخ و وضعیت ظاهری آن کمک کند.

آینه‌های نقره‌ای، حسگرهای عقب، اگزوز دوقلو و کالیپرهای قرمزرنگ ترمز از دیگر مشخصات طراحی خارجی جولیتا ۲۰۱۴ است.

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

طراحی داخلی

برخلاف اینکه تغییرات اندک صورت گرفته در طراحی خارجی جولیتا ۲۰۱۴ ما را ناامید کرد به نظر می‌رسد قضیه در مورد طراحی داخلی کاملاً متفاوت باشد. به محض اینکه درب خودرو را باز کنید با انبوهی از جزئیات جدید مانند پنل‌ها و دستگیره‌های جدید درب و امکانات جدید روی کنسول مرکزی و داشبورد روبرو می‌شوید. برای اینکه آلفا رومئو پارا فراتر از انتخاب مواد جدید بگذارد، سعی کرده از رنگ یکپارچه ضدخش استفاده کند.

صندلی‌ها و فرمان جولیتا ۲۰۱۴ نیز از جمله موارد جدیدی هستند که با توجه به مواد به کار رفته در صندلی‌های اسپرت این خودرو با روکش چرم مشکی و آلکانترا با دوخت بسیار زیبا و بی‌نقص و لوگوی حک شده در قسمت پشتی صندلی در مدل Quadrifoglio Verde (QV) می‌توان شاهد پیشرفت چشمگیر آلفا رومئو در این زمینه بود.

بسته به تریم انتخابی خود، می‌توانید از مواد دیگری برای صندلی‌ها استفاده کنید. در نسخه Distinctive آپشنی وجود دارد که می‌توانید رنگ مشکی-تنباکویی یا زغالی را برای صندلی‌های اسپرت جولیتا ۲۰۱۴ انتخاب کنید درحالی‌که ای آپشن در تریم Exclusive شامل چرم مشکی-ذغالی یا تنباکویی-ذغالی خواهد بود.

همانطور که گفتیم فرمان جولیتا ۲۰۱۴ نیز جدید است که به صورت آلومینیومی با انتخاب رنگ مشکی، سفید یا حتی قرمز بسته به تیپ خودروی شما ارائه می‌شود. از فضای صندوق عقب که کاملاً با یک تریم جدید مشکلی رنگ پوشیده شده است تا المان‌های جدیدی چون فضای سمت چپ فرمان، فضای قسمت بالای داشبورد و پورت USB که نزدیک انتخاب‌گر DNA قرار دارد، همه و همه از جذابیت‌های جدید کابین جولیتاست.

داخل جولیتا ۲۰۱۴ می‌توانید از ده اسپیکر Bose با امکان برقراری ارتباط بلوتوث و کنترل با دستورات صوتی، سیستم ناوبری Tom Tom، سیستم کنترل تهویه مجزای عقب و جلوی کابین، آینه عقب با تنظیم نور خودکار و.. لذت ببرید. محل قرارگیری پورت USB و خروجی AUX نیز تغییر کرده و تا استفاده از آن‌ها ساده‌تر شود.

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

پیشرانه

بدون شک بزرگ‌ترین تغییر آلفا رومئو جولیتا ۲۰۱۴ اضافه شدن یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری JTDM با سیستم انژکتوری نسل دوم MultiJet است. به لطف این موتور جدید، جولیتا می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار توان و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به نظر می‌رسد جولیتای جدید بتواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۸٫۸ تا ۹٫۴ ثانیه پر کند و بیشترین سرعت آن در حدود ۲۲۰ کیلومتر در ساعت باشد.

آپشن‌های دیگری برای انتخاب پیشرانه جولیتا ۲۰۱۴ وجود دارد که می‌توان از بین موتور ۱٫۴TB با ۱۲۰ اسب بخار، ۱٫۴ TB MultiAir با ۱۷۰ اسب بخار، ۱٫۶ JTDM-2 با ۱۰۵ اسب بخار و یک موتور ۲ لیتری JTDM-2 با ۱۴۰ اسب بخار، یکی را برگزید. عملکرد این پیشرانه‌ها تقریباً مشابه موتور ۱٫۲ لیتری مگان و ۱٫۴ لیتری گلف است. مصرف جولیتا ۲۰۱۴ در مدل‌ها مختلف متفاوت است.

مدل پایه جولیتا ۲۰۱۴ مجهز به سیستم انتقال ۶ سرعته دستی است در حالی که رقبای آن از سیستم انتقال اتوماتیک استفاده می‌کنند. البته با پرداخت هزینه بیشتر امکان انتخاب سیستم انتقال دو کلاچ اتوماتیک ۶ سرعته در مدل‌های Progression و Distinctive وجود دارد. ارزان‌ترین جولیتای اتوماتیک حدود ۳۳ هزار دلار قیمت دارد.

قیمت پایه آلفا رومئو جولیتا از حدود ۲۵ هزار دلار شروع می‌شود که بسته به تریم‌ها و آپشن های انتخابی افزایش می‌یابد.

رقبا

جولیتا ۲۰۱۴ رقبای سرسختی را پیش‌رو خواهد داشت که می‌توان رنو مگان هاچ‌بک، آئودی A3 اسپرت‌بک، مینی‌کوپر، بی‌ام‌و سری یک، فولکس‌واگن گلف و فورد فوکوس ST را از رقبای اصلی آفا رومئو جولیتا دانست.

سخن پایانی

شاید آلفا رومئو جولیتا ۲۰۱۴ نتواند نقش یک خودروی خانوادگی کامل را ایفا نماید اما جذابیت‌های دینامیکی و طراحی آن مورد توجه جوان‌ترها قرار خواهد گرفت. همچنین نمی‌توان به سادگی از کنار امکانات خوب خودرو مانند هندلینگ راحت، راحتی و طراحی و فضای داخلی آن عبور کرد. جولیتا ۲۰۱۴ رقبای سرسخت و بعضاً ارزان‌تری را پیش‌روی خود می‌بیند که شاید نتواند به خوبی با آن‌ها مقابله کند. در عوض از معدود خودروهایی است که لذت سواری و تجربه شیرین رانندگی آن را تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد.

خوشبختانه در ایران هم می‌توان جولیتای ۲۰۱۴ را خریداری کرد. خودرویی که در این بازار محدود، می‌تواند به خوبی سلیقه متمایز و مشکل‌پسند خریداران خود را نشان دهد.

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi